Dåb

I den Danske Folkekirke kan man altid blive døbt – lige meget hvor gammel man er.

Praktisk om dåben

Hvis man ønsker at få foretaget en dåb, skal man rette henvendelse til sognepræsten: tlf. 4871 5176 / thvb@km.dk

Ved en barnedåb skal der være mindst 2 og højst 5 faddere – den, der bærer barnet til dåben (gudmor/gudfar), er oftest også fadder – og mindst 2 af fadderne skal være til stede i kirken som vidner til dåben.
En fadder skal være kristent døbt, men ikke nødvendigvis døbt i Folkekirken, og vedkommende behøver ikke at være medlem af Folkekirken, men må til gengæld ikke have tilsluttet sig et ikke-kristent trossamfund.
En fadder skal være konfirmeret eller have nået konfirmationsalderen.
Navne og adresser på fadderne oplyses præsten forud for dåben.

En dåb finder i Blistrup Kirke sted i forbindelse med en gudstjeneste.
På visse lørdage er det muligt at afholde en særlig dåbsgudstjeneste; se datoerne:

Lørdag den 5. august kl. 12.00
Lørdag den 9. september kl. 12.00
Lørdag den 14. oktober kl. 12.00
Lørdag den 4. november kl. 12.00
Lørdag den 16. december kl. 12.00

Nørklerne ved Blistrup Kirke har strikket disse smukke dåbsklude, som dåbsbarnet får med hjem efter dåben.

Læs mere Om at få sit barn døbt.

Udfyld formular

Vi har brug for lidt praktisk information fra jer. Udfyld derfor venligst formularen og så kontakter vi jer.

Folkekirken om dåb

Hvis I gerne vil vide mere om dåben, så læs med her.

Godkendte navne

Vejledning om navne fra Familieretshuset.