Konfirmation

Konfirmation betyder, at Gud bekræfter det løfte om at være med dig, som han gav dig, da du blev døbt.

Praktisk om konfirmation

I Blistrup Kirke afholdes der konfirmationsgudstjenester Kristi himmelfartsdag og den efterfølgende lørdag.

I 2024 er det torsdag den 9. maj og lørdag den 11. maj.

Indskrivning til konfirmation i Blistrup Kirke i 2024 kan ske her: Konfirmandtilmelding i Folkekirken.dk >>

I Blistrup Sogn konfirmeres man, når man går i 8. klasse.

Læs om forberedelsen her >>

Læs ofte stillede spørgsmål angående konfirmation her >>

Læs om konfirmationshjælp her >>

Se videoer om konfirmation her >>

Som døbt får du lov til selv at tage stilling til din dåb, når du er på vejen mod at blive voksen. Ved konfirmation bekræfter Gud sit 'ja' til dig og siger, at han holder, hvad han lovede til din dåb. Som konfirmand gentager du dåbens "ja" med dit "ja" til den kristne tro og bliver velsignet.

Hvad tror du på?

Vi tror hver især på vores måde. Det bliver vi ved med, også når vi er konfirmeret. Du behøver ikke at vide, om du vil konfirmeres, inden du begynder at gå til præst.

Konfirmandundervisning – at gå til præst

For at blive konfirmeret skal du først gå til konfirmationsforberedelse eller gå til præst, som mange kalder det. Her lærer du om kristendom og taler med præsten og dine kammerater om livets store spørgsmål. Du kan altid spørge præsten om du må gå til præst, selvom du måske ikke vil konfirmeres.

Konfirmandindskrivning

Du finder herforneden indskrivning til konfirmation og konfirmationsforberedelse i kirken, når der er åbent for indskrivning.

Konfirmandindskrivning

Skal – skal ikke konfirmeres?

Skal man være helt sikker og tro på en bestemt måde, før man kan sige "ja" til at blive konfirmeret? Nej, når det gælder tro, kan vi aldrig være helt sikre.