Video om konfirmation

Konfirmation betyder, at Gud bekræfter det løfte om at være med dig, som han gav dig, da du blev døbt.

Video om konfirmation

I denne film kan du møde andre unge, der har stået med de samme valg. Hør dem fortælle om, hvad de har fået ud af at gå til konfirmationsforberedelse, og hvad de egentlig har lavet.

Det handler bl.a. om at være i praktik som kristen, om at prøve kræfter med de store etiske og eksistentielle spørgsmål, om et frirum, hvor man både får at vide, at man er værdifuld, og kan tale om nogle af de emner, man ikke lige taler med sine forældre eller andre voksne om, om at være nysgerrig, om at gå til konfirmationsforberedelse, selv om man ikke vil konfirmeres, om Gud går op i klima og kønsidentitet, om at opdage at kirken ikke kun er for gamle mennesker, om at få et sprog til at tale om tro og tvivl, og om at tage samtalen med hjem til middagsbordet, når man har været til konfirmationsforberedelse.

Konfirmationsforberedelse - et år med plads til tro, tvivl og livets store spørgsmål – se video >>

Konfirmandindskrivning

Du finder indskrivning til konfirmation og konfirmationsfoberedelse i kirken ved at klikke på den grå knap herforneden, når der er åbent for indskrivning.

Konfirmandindskrivning

Skal – skal ikke konfirmeres?

Skal man være helt sikker og tro på en bestemt måde, før man kan sige "ja" til at blive konfirmeret? Nej, når det gælder tro, kan vi aldrig være helt sikre.